بورس و اوراق بهادار، بازاریابی داخلی و خارجی، اقتصادی، مدیریت، بازرگانی، قوانین امور گمرکی
تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
تحلیل بازار جهانی
دو شنبه 22 دی 1393 ساعت 19:45 | بازدید : 669 | نویسنده : حمید | ( نظرات )

 تحلیل بازار جهانی 

بررسی بازار - 12.01.2015

بازارهای جهانی در روز جمعه ریزش داشتند. آمار مربوط به میانگین درآمد ساعتی در ایالات متحده حاکی از یک کاهش غیرمنتظره بود و این امر بر روحیۀ سرمایه گذاران تاثیر گذاشت. آمار مربوط به تغییر اشتغال بخش غیرکشاورزی بهتر از حد انتظار اعلام شد و نرخ بیکاری به 5.6% کاهش پیدا کرد که پایین ترین سطح طی 6.5 سال اخیر محسوب می شود. بطور کلی، در سال 2014 در ایالات متحده 2.95 میلیون شغل جدید ایجاد شد که بالاترین سطح از سال 1999 تاکنون محسوب می شود. هرچند بازارهای سهام همسو با شاخص دلار ریزش پیدا کردند. شرکت JPMorgan Chase و شرکت Wells Fargo که به ترتیب با 1.7% و 1.6% سقوط ارزش سهام مواجه شدند، بیشترین زیان را داشتند. سرمایه گذاران نگران هفتۀ آینده هستند که قرار است گزارش درآمدی فصل چهارم شرکت های بورسی منتشر شوند. حجم معاملات در بورس سهام ایالات متحده به 6.3 میلیارد سهم رسید که 12% پایین تر از میانگین هفتگی بود. برای امروز انتظار انتشار هیچ آمار اقتصادی مهمی را نداریم.

شاخص های سهام اروپا امروز به دنبال شاخص های آتی سهام ایالات متحده رشد داشتند. قیمت های نفت خام به یک سطح نزولی جدید رسیدند. سرمایه گذاران بر این باورند که کاهش قیمت هیدروکربن ها موجب شتاب اقتصادی کشورهای غربی خواهد شد. خبر مثبت دیگر از اتحادیۀ اروپا این است که شرکت دارویی Shire شرکت NPS Pharmaceuticals را به ازای 5.2 میلیارد دلار خریداری کرد. به همین دلیل بود که دیگر سهام بخش دارویی نیز رشد پیدا کردند. امروز انتظار نداریم که هیچ آمار اقتصادی ای در اروپا منتشر شود.

بازارهای ژاپن امروز به دلیل تعطیل به مناسب جشن بیست ساله ها بسته بودند. توجه داشته باشید که تعدادی از آمار اقتصادی فردا در ژاپن منتشر خواهند شد که تاثیر کمی روی بازارها دارند. آمار مربوط به تراز تجاری برای ماه دسامبر در چین منتشر خواهد شد که می تواند تاثیر زیادی روی قیمت های آتی کالاها بگذارد.

قیمت های نفت خام به ریزش ادامه دادند چراکه بانک سرمایه گذاری Goldman Sachs تخمینش را برای قیمت نفت وست تگزاس اینترمدیت در نیمۀ نخست سال از 70$ به 41$ و برای کل سال 2015 به 47$ کاهش داد. طبق گزارش Goldman Sachs میانگین بهای قیمت نفت خام برنت در امسال به 50.4$ در هر بشکه می رسد. این بانک انتظار دارد که اسپرد نفت وست تگزاس اینترمدیت با نفت برنت از 1.5 تا 2 دلار به 5دلار برسد.

قیمت های فلزات گرانبها همچنان رو به افزایش هستند. رشد هفتگی قیمت طلا بیشترین میزان افزایش از جولای تاکنون محسوب می شود. میزان ذخایر SPDR Gold Trust با 0.4% افزایش به 707.8 تن رسید. به گزارش کمیسیون معاملات آتی کالای ایالات متحده (CFTC)، میزان معاملات خالص خرید طی هفته 8.5% افزایش داشت و به بالاترین سطح طی پنج ماه اخیر رسید.

 

Coffee prices
 


 

قیمت های قهوه افزایش پیدا کردند که به دلیل انتشار پیش بینی هایی بود دربارۀ خشکسالی در برزیل که توسط Somar Meteorologiaو MDA Weather Services منتشر شد. به این ترتیب 40% از محصول در خطر قرار دارد. افزایش هفتگی قیمت قهوه بالاترین میزان افزایش طی 11 ماه اخیر محسوب می شود. طبق گزارش CFTC، میزان معاملات خالص خرید طی هفته 6.6% افزایش پیدا کرد که بیشترین میزان افزایش از اکتبر تاکنون به شمار می رود.

در پی کاهش قیمت نفت، اکثر کالاها با کاهش ارزش مواجه شدند. نفت بخش مهمی از تولیدشان را تشکیل می دهد.

 

Wheat prices
 


 

امروز در ساعت 17:00 CET وزارت کشاورزی ایالات متحده گزارش فصلی اش را منتشر خواهد کرد که عرضه و تقاضای جهانی غلات و میزان موجودی انبارها غلات در ایالات متحده را مشخص خواهد کرد. ضمن اینکه میزان برداشت زمستانۀ گندم در ایالات متحده نیز ارزیابی می شود. انتشار این آمار تاثیر زیادی بر قیمت خواهد گذاشت. اکثر فعالان بازار انتظار دارند که زمین های زیرکشت گندم افزایش پیدا کنند. قیمت ها در روز جمعه به پایین ترین سطح طی شش هفتۀ اخیر رسیدند. طبق گزارش CFTC گندم ، معاملات خالص فروش و دانۀ سویا معاملات خالص خرید را تشکیل می دهند



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0


مطالب مرتبط با این پست






























می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








تبلیغات
آموزش تخصصی بازار مالی (بورس و اوراق بهادار - فارکس - طلا - بورس کالا - بورس نفت - بورس های بین المللی و....) بصورت کاملا" خصوصی و یا غیر خصوصی سئوالات و یا تقاضای خود را به آدرس hm.nazari20@gmail.com و یا hm.nazari20@yahoo.com ارسال کنید
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
نویسندگان
نظر سنجی

چه مطالبی را با توجه به اینکه وبلاگ اموزشی است نیاز است بیشتر به آن بپردازیم متشکرم

آرشیو مطالب
آخرین مطالب
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



دیگر موارد
آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 891
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 109

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 213
:: باردید دیروز : 48
:: بازدید هفته : 326
:: بازدید ماه : 2272
:: بازدید سال : 11172
:: بازدید کلی : 131713